کد خبر: 187453753
تاریخ انتشار: سه شنبه 26 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » قلبِ مانوس با قرآن به راحتی دچار شکست نمی شود
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

مدیرکل اوقاف کرمان گفت:کسانی که با حفظ و تفسیر آیات کلام وحی خود را مانوس می کنند و در مسیر رسیدن به فیض الهی قدم بر می دارند در تلاطم مشکلات زندگی و اجتماعی دچار گمراهی نمی شوند و قلبی روشن و با بصیرت پیدا می کند که به سادگی قابل شکست خوردن نیست.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام اسماعیل تدینی، امروز(۲۶ تیر) در آئین افتتاحیه چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری  قرآن کریم که در سالن پردیس فرهنگیان شهر کرمان برگزارشد، با گرامیداشت دهه کرامت، اقدامات قرآنی سازمان اوقاف را توفیقی دانست که در جهت ترویج کلام وحی و حرکت در مسیر اهل بیت (علیهم السلام) در جامعه است.

 

 

وی با بیان اینکه کسانی که با حفظ و تفسیر آیات کلام وحی خود را مأنوس می کنند و در مسیر  رسیدن به فیض الهی قدم بر می دارند هیچگاه در تلاطم مشکلات زندگی و اجتماعی دچار گمراهی  نمی شوند؛ تصریح کرد: هرکس در این دنیا به نحوی استفاده خاص و سود خود را از قرآن می برد؛ یکی برای کسب در آمد و پول، یکی برای ریا و تظاهر و شهرت کلام خدا را به زبان می آورد و... اما برای بعضی ها این کتاب مقدس فراتر از مسائل دنیوی است  و از دیدی دیگر به قرآن نگاه می کنند و به عمق آیات و  تفسیر آن تأمل و توجه دارند.

 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان تأکید کرد: کسی که با قرآن مأنوس می شود قلبی روشن و با بصیرت پیدا می کند که به سادگی قابل شکست خوردن نیست؛ همان گونه که در جامعه امروز فتنه ها بین حق و باطل جاری شده است، گروهی هم در  زمان پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه وآله)  شکل گرفت که راه و منش جدا داشتند و تا الان میراث آن به داعش رسیده است که کلام خدا را بر لب جاری می کنند، نماز می خوانند  منتها سر هم را می برند و هیچ کس را هم جزء خودشان قبول ندارند.

 

 

وی با تصریح به اینکه اینها همان کسانی هستند که کلام حق  فقط تا حلق شان می رود؛ بصیرت و جدا کردن حق از باطل را  یکی از ویژگی های مؤثر قرآن دانست که در دل مؤمن واقعی پیدا می شود و ادامه داد: قرآن شفا و دارویی برای جسم و روح است و  طاعون های روحی آدمی را برطرف می سازد تا  انسان به آرامش واقعی که نیازمند آن است، برسد.

 

 

حجت الاسلام تدینی اظهار داشت:  قرآن به روشنی به ما  یاد می دهد چگونه بر سر سفره  و ضیافت الهی بنشینیم و از این نعمت بهره ببریم  و با تفکر در آیات و مفاهیم آن، خود را از زندگی حیوانی به زندگی حیاتی و راه سعادت برسانیم.

وی با بیان اینکه توفیق خدمت گذاری در خدمت به قرآن توسط سازمان اوقاف طی چندین سال گذشته در جامعه شکل گرفته و این سازمان در راستای اهداف و برنامه های سازمانی خود هر ساله عهده دار برگزاری مسابقات قرآنی تا مراحل بین المللی است؛ ابراز امیدواری کرد: قرآن آموزان استان ضمن درخشش در مسابقات استانی، شایستگی های خود را به عنوان نماینده مردم استان در مراحل کشوری نشان دهد.

 

 

گفتی است، رقابت های چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان کرمان از صبح امروز (سه شنبه26 تیر ماه)در محل پردیس دانشگاه فرهنگیان شهر کرمان آغاز  و تا روز پنجشنه 28 تیر ماه ادامه دارد.

پایان پیام/80

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین